In contextul unui mediu incert cauzat de pandemie, dinamica intre angajati si angajatori s-a modificat considerabil. Companiile s-au adaptat noilor conditii, indreptându-si atentia catre telemunca. Acest mod de lucru este acceptat de angajati atât din punct de vedere al eficientei operationale, cât si din perspectiva sanatatii si sigurantei lor.
Astfel, o amenajare birou acasa a devenit o prioritate majora. Insa, este primordial ca la amenajare sa se tina cont de câteva aspecte pentru a avea certitudinea unei organizari practice, care sa incurajeze productivitatea.
Amenajare birou acasa – Ce aspecte ai in vedere?

Spatiul in care lucreaza oameni este extrem de important. Acesta are o influenta puternica asupra atitudinii proactive, a productivitatii si a creativitatii angajatilor. Prin urmare, cei care urmeaza sa-si amenajeze un astfel de spatiu trebuie sa tina cont de câteva elemente esentiale, si anume:
Iluminatul
Timpul pe care oamenii il petrec la birou, pentru activitatile profesionale este unul indelungat. Prin urmare este necesar ca locul in care este amplasat biroul sa fie sustinut de o sursa de lumina optima.
Totodata, pentru zilele incarcate, lumina artificiala este cea care favorizeaza o desfasurare eficienta a activitatii. Prin urmare, o lampa sau o lustra care sa redea cât mai fidel lumina naturala este o solutie potrivita.
Totusi, pentru cei care si-au ales locul de amenajare al biroului lânga o fereastra, aceasta trebuie sa prezinte jaluzele verticale sau o draperie care sa fie usor de strâns sau de desfacut. Acestea sunt de mare ajutor in zilele insorite, impiedicând patrunderea luminii puternice in incapere. O lumina mult prea puternica poate afecta puterea de concentrare, având si un impact negativ asupra ochilor.
Spatiul de lucru alocat
In privinta spatiului pentru birou, acesta trebuie sa permita o desfasurare eficienta a activitatilor profesionale cotidiene. Optimizarea spatiului este cheia amenajarii, astfel poti organiza inteligent necesarul de materiale si accesorii de birou.
Pentru a permite depozitarea mai multor instrumente utile activitatii de lucru, biroul poate fi dotat cu sertare sau polite. Astfel vei avea la indemâna materialele necesare activitatii pe care o desfasori.
Organizarea smart a materialelor necesare activitatii de lucru
Un aspect important pentru productivitatea angajatilor care lucreaza de acasa este legata de organizarea eficienta a instrumentelor de lucru.
Un birou aglomerat si dezordonat are o influenta negativa atât asupra starii de spirit, cât si asupra creativitatii si productivitatii. De aceea, este necesar sa acorzi atentie si elementelor necesare pentru a pastra in ordine documentele, materialele si alte instrumente necesare activitatii.
Prin urmare, iti poti achizitiona bibliorafturi, dosare sau cutii pentru arhivare pentru a pastra o evidenta a documentelor de interes. Acestea au rolul de a mentine biroul cât mai curat si ordonat. Totodata, documentele sunt sortate si arhivate pe categorii, astfel incât sa fie mai usor de gasit, la nevoie.
Totodata, instrumentele de scris le poti organiza cu ajutorul unor suporturi de birou. Acestea sunt extrem de utile pentru a mentine un birou ordonat si bine organizat.
Nivelul de confort necesar
Ținând cont de orele petrecute in vederea desfasurarii activitatii, este esential sa ai in vedere si aspectul confortului tau. Astfel, un element cheie al amenajarii biroului il constituie scaunul de birou. Alegerea unui scaun de birou trebuie realizata tinând cont atât de designul abordat incaperii, cât si de particularitatile sale tehnice. Din perspectiva estetica, poti opta pentru un scaun cu spatarul inalt, cu forma ergonomica si tapitat cu piele ecologica. Un astfel de scaun completeaza armonios o amenajare moderna a biroului.
Ținând cont de functionalitate ,este important sa ai in vedere 2 aspecte cheie in alegerea unui scaun de birou: confortul si nivelul sau de rezistenta.
Amenajare birou acasa – Cum asiguri eficienta in activitatile de lucru?

Indiferent de locatia unde isi desfasoara angajatii activitatea profesionala, acasa sau la birou, ei trebuie sa fie productivi si eficienti, pentru indeplinirea tuturor task-urilor si atingerea obiectivelor profesionale. In acest context, amenajarea unui birou de lucru in conformitate cu necesitatile si dorintele angajatilor este considerata o cheie esentiala in obtinerea unor reusite.
Organizarea eficienta a unui birou are o influenta pozitiva asupra modului in care iti desfasori activitatile de lucru. Prin urmare, alegerea unor materiale si instrumente suport in realizarea sarcinilor de lucru poate avea o contributie in ceea ce priveste cresterea eficientei de lucru.
In plus, materialele de lucru, documentele oficiale sau instrumentele necesare pentru desfasurarea activitatii de zi cu zi trebuie asezate pe categorii, cu ajutorul tavitelor speciale pentru birou, in maniera in care sa-ti eficientizezi munca.
De asemenea, instrumentele de scris trebuie sa fie intotdeauna la indemâna, astfel ca un suport simplu, compartimentat sau chiar rotativ, va fi de mare ajutor atunci când trebuie sa iti iei notite. Un astfel de suport este util si pentru depozitarea altor accesorii, cum ar fi agrafele pentru birou, capsele pentru capsator, cuburi de hartie pentru notite.
Prin urmare, amenajarea unui birou presupune o anumita investitie. Aceasta este necesara pentru desfasurarea eficienta a activitatii profesionale acasa, intr-un mediu cât mai prielnic.
Astfel, angajatii vor avea satisfactia unui lucru bine facut, intr-un spatiu amenajat practic si placut, care sa le ofere motivatia de care au nevoie pentru a continua chiar si in zilele in care se simt demoralizati sau lipsiti de inspiratie, creativitate.
In plus, toate eforturile le sunt rasplatite atât din punct de vedere moral, cât si din punct de vedere financiar, deoarece un angajat serios si constiincios, care isi respecta intotdeauna sarcinile, rezolvându-le eficient, va fi apreciat de superiorii sai.
Concluzii
Pentru lucrul de acasa este important sa iti amenajezi inteligent biroul, in maniera in care sa-ti desfasori activitatile profesionale cotidiene cât si mai usor si eficient. Pentru a-ti indeplini cu succes toate task-urile ai nevoie de materiale si instrumente de lucru care sa-ti permita desfasurarea rapida a activitatilor si o planificare eficienta a viitoarelor sarcini.
Pentru o amenajare birou acasa, Absolut Office vine in sprijinul tau cu numeroase articole de birotica si papetarie. Intra pe site si achizitioneaza produsele de care ai nevoie in vederea desfasurarii optime a lucrului de acasa.
