Amenajare birou acasa – Cum il organizezi eficient?

În contextul unui mediu incert cauzat de pandemie, dinamica între angajați și angajatori s-a modificat considerabil. Companiile s-au adaptat noilor condiții, îndreptându-și atenția către telemuncă. Acest mod de lucru este  acceptat de angajați atât din punct de vedere al eficienței operaționale, cât și din perspectiva sănătății și siguranței lor.

Astfel, o  amenajare birou acasa a devenit o prioritate majoră. Însă, este primordial ca la amenajare să se țină cont de câteva aspecte  pentru a avea certitudinea unei organizări practice, care să încurajeze productivitatea.

Amenajare birou acasa – Ce aspecte ai în vedere? 

Sursa: Unsplash.com

Spațiul în care lucrează oameni este extrem de important. Acesta are o influență puternică asupra atitudinii proactive, a productivității și a creativității angajaților. Prin urmare, cei care urmează să-și amenajeze un astfel de spațiu trebuie să țină cont de câteva elemente esențiale, și anume:

Iluminatul 

Timpul pe care oamenii îl petrec la birou, pentru activitățile profesionale este unul îndelungat. Prin urmare este necesar ca locul în care este amplasat biroul să fie susținut de o sursă de lumină optimă.

Totodată, pentru zilele încărcate, lumina artificială este cea care favorizează o desfășurare eficientă a activității. Prin urmare, o lampă sau o lustră care să redea cât mai fidel lumina naturală este o soluție potrivită.

Totuși, pentru cei care și-au ales locul de amenajare al biroului lângă o fereastră, aceasta trebuie să prezinte jaluzele verticale sau o draperie care să fie ușor de strâns sau de desfăcut. Acestea sunt de mare ajutor în zilele însorite, împiedicând pătrunderea luminii puternice în încăpere. O lumină mult prea puternică poate afecta puterea de concentrare, având și un impact negativ asupra ochilor.

Spațiul de lucru alocat

În privința spațiului pentru birou, acesta trebuie să permită o desfășurare eficientă a activităților profesionale cotidiene. Optimizarea spațiului este cheia amenajării, astfel poți organiza inteligent necesarul de materiale și accesorii de birou.

Pentru a permite depozitarea mai multor instrumente utile activității de lucru, biroul poate fi dotat cu sertare sau polițe. Astfel vei avea la îndemână materialele necesare activității pe care o desfășori.

Organizarea smart a materialelor necesare activității de lucru

Un aspect important pentru productivitatea angajaților care lucrează de acasă este legată de organizarea eficientă a instrumentelor de lucru.

Un birou aglomerat și dezordonat are o influență negativă atât asupra stării de spirit, cât și asupra creativității și productivității. De aceea, este necesar să acorzi atenție și elementelor necesare pentru a păstra în ordine documentele, materialele și alte instrumente necesare activității. 

Prin urmare, îți poți achiziționa bibliorafturi, dosare sau cutii pentru arhivare pentru a păstra o evidență a documentelor de interes. Acestea au rolul de a menține biroul cât mai curat și ordonat. Totodată, documentele sunt sortate și arhivate pe categorii, astfel încât să fie mai ușor de găsit, la nevoie.

Totodată, instrumentele de scris le poți organiza cu ajutorul unor suporturi de birou. Acestea sunt extrem de utile pentru a menține un birou ordonat și bine organizat.

Nivelul de confort necesar

Ținând cont de orele petrecute în vederea desfășurării activității, este esențial să ai în vedere și aspectul confortului tău. Astfel, un element cheie al amenajării biroului îl constituie scaunul de birou. Alegerea unui scaun de birou trebuie realizată ținând cont atât de designul abordat încăperii, cât și de particularitățile sale tehnice. Din perspectivă estetică, poți opta pentru un scaun cu spatarul inalt, cu forma ergonomică și tapițat cu piele ecologică. Un astfel de scaun completează armonios o amenajare modernă a biroului. 

Ținând cont de funcționalitate ,este important să ai în vedere 2 aspecte cheie în alegerea unui scaun de birou: confortul și nivelul său de rezistență.

Amenajare birou acasa – Cum asiguri eficiența în activitățile de lucru? 

amenajare birou acasa
Sursa: Freepik.com

Indiferent de locația unde își desfășoară angajații activitatea profesională, acasă sau la birou, ei trebuie să fie productivi și eficienți, pentru îndeplinirea tuturor task-urilor și atingerea obiectivelor profesionale. În acest context, amenajarea unui birou de lucru în conformitate cu necesitățile și dorințele angajaților este considerată o cheie esențială în obținerea unor reușite.

Organizarea eficientă a unui birou are o influență pozitivă asupra modului în care îți desfășori activitățile de lucru. Prin urmare, alegerea unor materiale și instrumente suport în realizarea sarcinilor de lucru poate avea o contribuție în ceea ce privește creșterea eficienței de lucru.

În plus, materialele de lucru, documentele oficiale sau instrumentele necesare pentru desfășurarea activității de zi cu zi trebuie așezate pe categorii, cu ajutorul tăvițelor speciale pentru birou, în maniera în care să-ți eficientizezi munca.

De asemenea, instrumentele de scris trebuie să fie întotdeauna la îndemână, astfel că un suport simplu, compartimentat sau chiar rotativ, va fi de mare ajutor atunci când trebuie să îți iei notițe. Un astfel de suport este util și pentru depozitarea altor accesorii, cum ar fi agrafele pentru birou, capsele pentru capsator, cuburi de hartie pentru notițe.  

Prin urmare, amenajarea unui birou presupune o anumită investiție. Aceasta este necesară pentru desfășurarea eficientă a activității profesionale acasă, într-un mediu cât mai prielnic.

Astfel, angajații vor avea satisfacția unui lucru bine făcut, într-un spațiu amenajat practic și plăcut, care să le ofere motivația de care au nevoie pentru a continua chiar și în zilele în care se simt demoralizați sau lipsiți de inspirație, creativitate. 

În plus, toate eforturile le sunt răsplătite atât din punct de vedere moral, cât și din punct de vedere financiar, deoarece un angajat serios și conștiincios, care își respectă întotdeauna sarcinile, rezolvându-le eficient, va fi apreciat de superiorii săi.  

Concluzii

Pentru lucrul de acasă este important să îți amenajezi inteligent biroul, în maniera în care să-ți desfășori activitățile profesionale cotidiene cât și mai ușor și eficient. Pentru a-ți îndeplini cu succes toate task-urile ai nevoie de materiale și instrumente de lucru care să-ți permită desfășurarea rapidă a activităților și o planificare eficientă a viitoarelor sarcini.

Pentru o amenajare birou acasa, Absolut Office vine în sprijinul tău cu numeroase articole de birotică și papetărie. Intră pe site și achiziționează produsele de care ai nevoie în vederea desfășurării optime a lucrului de acasă.

Lasă un răspuns