In societatea contemporana, tehnologia ofera toate mijloacele necesare pentru a comunica si pentru a face cunoscute serviciile unei companii, dar cartile de vizita ramân la fel de importante. Confortul si rapiditatea specifice universului digital sunt in egala masura definite de impersonalitate.
Comunicarea scrisa nu mai implica de mult utilizarea hârtiei, aceasta fiind realizata prin intermediul numeroaselor platforme de comunicare. E-mailurile tin locul conversatiilor intre companii si clienti, dar si intre companii si colaboratori.
Totusi, in ciuda digitalizarii si a aparitiei multor metode de promovare a unei afaceri, cartile de vizita si-au pastrat rolul si au continuat sa fie apreciate si in lumea moderna.
Carti de vizita – ce rol au?

O carte de vizita este mai mult decât un mijloc rapid de a schimba informatii cu alte persoane. Aceasta are rolul de a stabili legaturi profesionale intr-un mod formal si prin contact real, ceea ce poate reprezenta un avantaj semnificativ in incurajarea dezvoltarii unor relatii de business.
Cartea de vizita, acest document in format mic, joaca un rol esential in crearea primei impresii pentru potentialii clienti sau colaboratori. O simpla bucata de hârtie, carton sau plastic transmite informatii importante despre tine si despre afacerea ta.
Modul de prezentare al acestor elemente (material, culoare, font) poate fi definitoriu pentru imaginea generala a afacerii. Designul cartii de vizita trebuie sa fie de impact. In prezent, unul dintre cele mai cautate modele de carti de vizita sunt cele transparente, cu aspect compact si modern.
Carti de vizita – de ce sunt importante si din ce motive si-au pastrat relevanta de-a lungul anilor?

-
instrument de marketing
Inainte de toate, cartile de vizita pot constitui o modalitate de promovare a afacerii. Reclamele platite si prezenta digitala sunt cele mai puternice moduri de a creste notorietatea unui brand. Cu toate aceste, adevarul este ca nimic nu se compara cu o intâlnire de afaceri, o strângere de mâna si un schimb de carti de vizita.
In orice moment te poti intâlni cu un potential client sau colaborator, iar cartile de vizita reprezinta o garantie a faptului ca nu vei rata oportunitatea de a face conexiuni de afaceri care se pot dovedi a fi valoroase pentru viitorul companiei.
O carte de vizita cu design interesant va contribui la formarea primei impresii si este mai mult decât o maniera de a schimba date, fiind un document care va ramâne multa vreme in posesia celui care l-a primit. In plus, acestea pot fi transmise de la o persoana la alta, ceea ce reprezinta un alt avantaj pentru orice business care isi doreste sa intre in atentia cât mai multor prospecti;
-
dovada de profesionalism
Cartile de vizita sunt o dovada de profesionalism, care le arata potentialilor clienti faptul ca esti pregatit in orice situatie. In unele contexte, precum o conferinta sau o sedinta la care participa mai multe persoane, nu este tocmai la indemâna sa comunici oral datele tale de contact sau ale firmei, iar cartea de vizita poate fi solutia salvatoare.
Cartile de vizita sunt cea mai rapida si cea mai practica modalitate de a face schimb de informatii;
-
modalitate rapida de a schimba date
Importanta unor carti de vizita sta in faptul ca se pot transmite date despre o persoana si compania la care lucreaza sau pe care o detine. Unele persoane aleg sa isi utilizeze smartphone-ul pentru a schimba numere de telefon si e-mail-uri cu persoanele care prezinta un interes pentru o posibila relatie de afaceri. Totusi, nu multi se bazeaza pe telefonul mobil in situatii formale si prefera sa se asigure ca datele au fost transmise corect.
Varianta recomandata in acest sens este chiar cea de a scoate din portofel o carte de vizita prezentabila. Datele de pe cartea de vizita pot fi introduse foarte usor pe dispozitivul electronic in orice moment;
-
nota personala
O carte de vizita este personalizata cu datele si logo-ul companiei. In acest fel, persoana care o primeste va avea oricând la indemâna informatiile de interes. Acest document este mai mult decât un instrument de promovare si de a schimba date. Este un mijloc prin care poti ramâne intiparit in memoria prospectilor.
Prin calitatea materialului, fontul si culorile alese, cartea de vizita capata o amprenta personala. Alege ce se potriveste cel mai bine pentru afacerea ta si asigura-te ca ai intotdeauna in buzunar cel putin o carte de vizita;
-
modalitate de a ramâne in memoria prospectilor;
Atunci când doua persoane fac schimb de numerele de telefon, este foarte probabil ca acestea sa fie uitate in agenda, in multimea de numere. In schimb, oferirea unui document fizic – cartea de vizita – asigura faptul ca nu vei fi uitat de potentialul client sau partener de afaceri.
Este posibil ca acesta sa pastreze cartea de vizita in biroul sau portofelul sau, chiar daca la momentul acela nu este interesat de o colaborare. In viitor, exista sanse foarte mari ca acea persoana sa gaseasca intâmplator cartea de vizita si sa isi aminteasca de afacerea respectiva, ceea ce creste sansele de a forma o relatie de afaceri. Acest lucru nu este valabil si in cazul e-mailurilor, care isi pierd vizibilitatea odata cu primirea unor noi mesaje;
Carti de vizita – ce informatii trebuie sa contina?
O carte de vizita trebuie sa contina informatii esentiale, precum:
- numele si functia ta;
- numarul de telefon;
- e-mail-ul;
- numele si logo-ul companiei;
- adresa site-ului web (sau cod QR cu trimitere catre site sau retele de socializare).
Clasicele carti de vizita din hârtie sau carton sunt inca apreciate. Totusi, multe afaceri cauta sa se diferentieze si sa creeze o prima impresie mai buna prin cartea de vizita. In acest caz, cea mai potrivita alegere o constituie cartile de vizita transparente. Le poti gasi si in oferta AbsolutOffice.
Prin urmare, cartile de vizita ramân un instrument esential pentru orice business. Aceste documente compacte sunt de neinlocuit, in ciuda progresului tehnologiei si a aparitiei unor mijloace automatizate de a schimba date. Cartea de vizita denota profesionalism si contribuie la câstigarea increderii prospectilor si partenerilor de afaceri.

