In fiecare an, companiile cheltuiesc sume importante pe publicitate, insa oamenii sunt asaltati zilnic cu reclame si alte forme de publicitate. Astfel a aparut necesitatea unor alte instrumente care sa ajute brandurile in cursa promovarii – materialele promotionale.
In ciuda schimbarilor provocate de pandemie, nevoile companiilor de a stimula engagement-ul cu audienta actuala si de a atrage noi clienti sunt neschimbate. Chiar daca activitatea celor mai multe companii a devenit online, materialele promotionale au ramas instrumente importante in promovarea business-ului.
Ce sunt materialele promotionale?

Sunt articole personalizate pe care companiile, organizatiile non-profit, trupele muzicale, echipele sportive si alte organizatii le folosesc pentru a face publicitate. Ele sunt personalizate cu un logo, nume, informatii de contact sau slogan.
Potrivit Institutului de specialitate in publicitate (ASI), cele mai populare articole promotionale sunt:
- Echipamente personale de protectie (masti de fata, dezinfectant pentru mâini etc.);
- USB-uri personalizate si incarcatoare;
- Articole textile;
- Recipiente de baut;
- Pixuri personalizate;
- Genti;
- Calendare si agende personalizate;
- Accesorii pentru birou (suporturi birou, rigle si rulete, ceasuri de perete, s.a.);
- Umbrele;
- Baterii externe.
De ce sunt utile materialele promotionale in promovarea brandului?

Numeroase companii atesta utilitatea materialelor promotionale in activitatea lor de promovare. Firmele au constientizat avantajele materialelor promotionale, motiv pentru care le includ aproape in toate campaniile de promovare. Principalele motive pentru care firmele apeleaza la aceasta strategie sunt urmatoarele:
- Stimuleaza decizia de cumparare a clientilor – materialele promotionale contribuie la constientizarea existentei brandului pe piata, cresterea interesului pentru produsele comercializate si finalizarea procesului de cumparare.
- Permit construirea si mentinerea activa a imaginii brandului pe piata – materialele promotionale implica o expunere extinsa a imaginii. Mai exact acestea produc efecte pozitive pe o perioada mai lunga de timp comparativ cu alte metode de promovare.
- Reprezinta un element autentic reprezentativ pentru produsele oferite – materialele promotionale reprezinta o carte de vizita a companiei, care comunica valorile si preocuparile companiei. In incercarea de a mentine o legatura strânsa cu partenerii si clientii ei, promotionalele pot fi considerate si un avantaj competitiv. Contribuind la diferentierea fata de concurenta, acestea incurajeaza potentialii clienti sa isi indrepte atentia spre produsele comercializate.
- Atrage loialitate din partea partenerilor si al clientilor – unul dintre obiectivele acestor materiale este legat de cresterea satisfactiei si a implicarii partenerilor/ clientilor privind produsele oferite de companie. Prin sporirea afinitatii fata de brand, se construieste o relatie de lunga durata si implicit o loialitate in concordanta cu eforturile depuse.
- Construirea unei baze de date cu potentiali clienti – cu ajutorul materialelor promotionale se poate construi treptat si sustinut o baza de date cu viitorii clienti. Baza de date contine informatii despre necesitatile clientilor si profilul lor de cumparare/ consum in vederea atragerii si mentinerii lor ca clienti fideli brandului.
Unde pot fi promotionalele utilizate?
Expozitii si târguri

Expozitiile si târgurile online sau fizice implica un numar mare de participanti din diferite domenii de cariera si deci oportunitati ample de promovare si de atragere a noilor clienti. Totodata, este binecunoscut faptul ca oamenii dezvolta o parere favorabila despre o firma dupa ce au primit un articol promotional de la aceasta.
Evenimentele de acest gen implica o concurenta acerba cu alte zeci de companii care au obiective similare. De aceea, produsele promotionale (pixuri personalizate, brichete personalizate, etc) faciliteaza atragerea prospectilor catre stand, etapa care ulterior se poate concretiza in vânzare. In plus, conform unui studiu realizat de Universitatea din Georgia de Sud, 71,6% dintre participantii care au primit un produs promotional la o expozitie comerciala isi amintesc numele companiei care le-a oferit produsul.
Conferinte si intâlniri

Indiferent de mediul in care sunt organizate, conferintele si intâlnirile de afaceri pot include materiale promotionale (ecusoane personalizate, instrumente de scris, s.a). Acestea pot fi oferite si angajatilor, astfel incât sa fie usor de identificat in timpul sesiunilor sau altor activitati. Va trebui sa te asiguri ca produsele sunt adecvate personalului si ca sunt in concordanta cu tinuta lor, individualitatea brandului si cu nisa abordata din industrie.
De asemenea, distribuite gratuit prin curier (in cazul event-urilor online) sau direct (in situatia evenimentelor fizice) participantilor, promotionalele ii vor atrage pe acesti indivizi catre organizatia ta (mai ales daca aceasta este prima lor intâlnire cu ea).
Ele pot actiona ca un suport subliminal pentru cultura de afaceri. Daca vrei sa promovezi sustenabilitatea bunurilor si serviciilor, opteaza pentru cadouri reutilizabile. Daca distractia si functionalitatea sunt valorile pe care vrei sa le promovezi, atunci alege produse cu utilitate pentru consumatori.
Lansari de produse, petreceri de sarbatori si evenimente speciale

Oamenii sunt entuziasmati de intâlnirile sociale si este usor sa pornesti o conversatie cu clientii potentiali mai ales când le oferi un cadou. Lansarea oricarui produs/ serviciu trebuie organizata ca o experienta memorabila. De aceea, orice cadou pe care indivizii il câstiga (cu/ fara efort) este un motiv pentru care acestia vor ramâne apropiati brandului.
La petreceri de sarbatori si in cadrul evenimentelor speciale, firmele ofera de obicei cadouri promotionale angajatilor, clientilor si vizitatorilor. Scopul este de a arata apreciere acelor persoane care contribuie la succesul companiei.
Unele companii trimit calendare ca si cadouri promotionale de sarbatori. Calendarul este un cadou util tuturor, permitând firmei nu numai sa arate recunostinta fata de clienti, ci si sa promoveze brandul catre clientii potentiali care vor vedea calendarul.
Concerte si evenimente sportive

Din moment ce concertele si competitiile sportive aduna in acelasi loc un numar ridicat de oameni, promovarea cu articole promotionale este deosebit de eficienta. Ele imbunatatesc brand awareness-ul si creeaza o legatura puternica intre consumatori si brand.
Concursuri si tombole

Ai posibilitatea sa organizezi concursuri si tombole care au ca premii, produse promotionale. Acest lucru va atrage si mai mult interes din partea oamenilor. In plus, vor avea un motiv suplimentar sa vorbeasca despre brandul tau, punându-l intr-o lumina pozitiva.
Organizate pe Social Media sau in cadrul unor evenimente de sine statatoare, concursurile si tombolele au rolul de:
- a stimula vânzarile,
- a crea o baza de date substantiala
- a permite participarea activa a audientei.
Cu articole promotionale nu doar ca obtii rezultate imediate, dar poti indirect sa realizezi o promovare a brandului pe o perioada mai lunga de timp.
